Review and Herald 22/04 1862

Vidnesbyrd for menigheden.

Jeg så at fjenden enten ville være tilfreds med at nytten eller den gudfrygtiges liv, og vil prøve at ødelægge deres fred så længe de er i denne verden. Men hans kraft er begrænset. Han kan få ovnen gjort varmere, men Jesus og engle vil våge over den tillidsfulde kristne, at intet andet end slagger vil fortæres. Den ild Satan har tændt, har ingen kraft til at ødelægge eller skade det rigtige metal. Det er vigtigt at lukke hver mulig dør, så Satan ikke kommer ind. Det er enhver families privilegium at leve sådan at Satan ikke kan få fordel af noget de siger eller gør, at rive hinanden ned. Ethvert familiemedlem bør have i sinde at alle har ligeså meget med at modstå vor listige fjende, og med alvorlig bøn og pålidelig tro, kan de stole på Kristi blods fortjenester, og gøre krav på hans frelsende styrke. Mørkets kræfter samler sig omkring sjælen og lukker Jesus fra vore øjne, og nogle gange kan vi blot vente i sorg og forbavselse indtil skyen er gået bort. Nogle gange er disse stunder frygtelige. Håbet lader til at svigte, og fortvivelsen forstørres over os. I disse frygtelige stunder må vi lære at stole, at kun bero os på forsoningens fortjenester, og kaste i al vor hjælpeløse uværdighed os selv over den korsfæstede og opstandne Frelsers fortjenester. Vi skal gå tabt når vi gør dette - aldrig! Når lyset skinner på vor, er det ikke en stor ting at være stærk i nådens kraft. Men tålmodigt, når alt er mørke, når skyer omgiver os, kræver det tro og underlæggelse, som får vor vilje opslugt i Kristi vilje. Vi mister for hurtigt modet, og råber alvorligt om prøvelserne må fjernes fra os, skønt vi burde bede om tålmod til at holde ud, og nåde til at overvinde.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.