Review and Herald 9/06 1891

Bøn og tro

Min sjæl har hungret og tørstet efter Gud, og jeg har stolet på Ham. Han lader sin velsignelse hvile over mig, ikke fordi jeg har nogen stor visdom, men fordi jeg tror på hans løfter, og han ærer min tro. Mit hjerte er ydmygt for ham, min sjæl er smeltet i taknemmelig kærlighed idet hans lys skinner på mig. Guds barn skal tale ved tro, og derved opnår han en rig og dyb erfaring i Guds ting. Når fjenden kommer ind med sine fristelser, kan den kristne pege på sin erfaring, og erklære frimodigt at herren har været hans hjælper, og at han stadig vil sejre gennem Kristi nåde. Jeg har overdraget min sjæls varetægt til Gud som til en trofast Skaber, og jeg ved at han vil holde det som jeg har betroet ham indtil den dag. Hvis vi havde en levende tro på Gud, ville hans pris stadig være på vore læber. Hvor ofte taler vi ikke om vore besværligheder, hvor sjældent om Guds godhed og miskundhed! Kristus siger: »I er verdens lys.« Oh, om vi kunne blive som en stad, der ligger på et bjerg, og som ikke kan skjules! Jesus lever; han er ikke i Josefs nye grav; i han er opstanden og går i forbøn for os i det høje. Vi har en levende frelser. Lad os prise ham med hjerte, sjæl og stemme. Hvis nogen har mistet i troen, lad dem da søge Gud i dag. Herren har lovet, at hvis vi søger ham af hele vort hjerte, vil han lade sig finde af os. Vend dig til ham i dag; for han er rund til at forlade.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.