If we are true to the promptings of the Spirit of God, we shall go on from grace to grace, and from glory to glory, until we shall receive the finishing touch of immortality." "Beloved, now are we the sons of God, and it doth not yet appear what we shall be; but we know that when he shall appear, we shall be like him; for we shall see him as he is. And every man that hath this hope in him purifieth himself, even as he is pure." Can any earthly promotion confer honor equal to this,--to be sons of God, children of the heavenly King, members of the royal family? Man may be ambitious of the honor that his finite fellowman can bestow; but what will it avail? The nobility of earth are but men; they die, and return to dust; and there is no lasting satisfaction in their praise and honor. But the honor that comes from God is lasting. To be heirs of God and joint heirs with Christ, is to be entitled to unsearchable riches,--treasures of such value that in comparison with them the gold and silver, the gems and precious stones of earth, sink into insignificance. Through Christ we are offered joy unspeakable, an eternal weight of glory. "Eye hath not seen, nor ear heard, neither have entered into the heart of man, the things which God hath prepared for them that love him."


Review and Herald 10/06 1884

Guds forvandlende nåde.

Hvis vi trofast lader os lede af Guds Ånd, vil vi gå frem fra nåde til nåde og fra herlighed til herlighed, indtil Gud sætter kronen på værket ved at skænke os udødelighed. "I elskede, nu er vi Guds børn, og det er endnu ikke åbenbaret, hvad vi engang skal blive. Men vi ved, at når han åbenbares, skal vi blive ham lige, thi vi skal se ham, som han er." Findes der nogen jordisk æresbevisning magen til dette at være Guds, den himmelske konges børn, og medlemmer af den kongelige familie? Nogle mennesker stræber måske efter at blive æret af deres dødelige medmennesker, men hvad opnår vi ved det? Jordens adelige er kun mennesker. De dør og bliver til støv igen. Der er ingen vedvarende tilfredsstillelse ved at blive rost og æret af dem. Men den ære, der kommer fra Gud, er vedvarende. Guds arvinger og Kristi medarvinger får ejendomsretten til ufattelige rigdomme. Disse klenodier er så kostbare, at guld og sølv og Jordens juveler og kostbare stene er værdiløse i sammenligning med dem. I Kristus får vi tilbudt ufattelige glæder en evig herlighed. "Hvad intet øje har set og intet øre hørt, og hvad der ikke er opkommet i noget menneskes hjerte, hvad Gud har beredt for dem, der elsker ham." Kristus alene 379

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.