Review and Herald 25/06 1895

"Således sender jeg også jer."

”Som Faderen har udsendt mig, sender jeg også jer.” (Joh 20,21) Vi må forkynde sandheden som den er i Jesus, lige så bestemt som Kristus og apostlene gjorde det. Idet vi sætter vor lid til den kraft Den Hellige Ånd kan give, må vi vidne om den korsfæstede og opstandne frelsers nåde, godhed og kærlighed. På den måde kan vi blive Guds redskaber til at fordrive mørket fra mange menneskers sind og vi kan blive årsag til at takke og lovsange vil stige op til Gud fra mange menneskers hjerter. En stor opgave venter på hver eneste Guds søn og datter. Jesus siger: Elsker I mig, så hold mine bud; og jeg vil bede Faderen og han vil give jer en anden talsmand, som skal være hos jer til evig tid (Joh 14,15-16) I sin bøn for disciplene siger han at han ikke bare beder for dem som da var med ham, men også for dem, som ved deres ord tror på mig. (Joh 17,20) Og igen siger han: I har hørt, at jeg har sagt til jer: Jeg går bort og jeg kommer til jer. Hvis I elskede mig, ville I glæde jer over, at jeg går til Faderen, for Faderen er større en jeg. (Joh 14,28) Jesus har bedt for sit folk og givet dem rige løfter om fremgang når de samarbejder med ham. Han sagde: Den, der tror på mig, han skal også gøre de gerninger, jeg gør, ja, gøre større gerninger end dem, for jeg går til Faderen. (Joh 14,12)

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.