Review and Herald 25/06 1895

"Således sender jeg også jer."

Kristus sagde: "Alt har min Fader overgivet mig og ingen kender Sønnen undtagen Faderen og ingen kender Faderen undtagen Sønnen og den, som Sønnen vil åbenbare ham for." (Matt 11,27) Kun i lille grad bliver Guds Søns ophøjede værk forstået. Han holdt verdens frelse i sin hånd. Opgaven apostlene fik, bliver også givet til alle hans efterfølgere i denne tid. "Og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag. I skal begynde i Jerusalem." Luk (24,47) Frelseren har "al magt i himlen og på jorden." (Matt 28,18) Denne magt lover han os. "Men I skal få kraft når Den Hellige Ånd kommer over jer og I skal være mine vidner i Jerusalem og hele Judæa, i Samaria og lige til Jordens ende." Selv om en menighed kun består af fattige mennesker, ukendte og uden en højere uddannelse, kan de have indflydelse for tid og evighed, hvis de tror og beder. Hvis de i enkel, barnlig tro tager fat og stoler på løfterne i Guds ord, kan de udrette meget godt. Hvis de lader lyset skinne, bliver Kristus helliggjort i dem og hans riges sag vil blive fremmet. Hvis de forstår at de vil skulle gøre regnskab for Gud, vil de forsøge at finde åbninger for virksomhed og de vil skinne som lys i verden. De vil være nidkære og oprigtige eksempler på hvad det vil sige at fremme Guds plan for menneskers frelse. De fattige og de uskolede kan om de ønsker det, blive elever i Jesu skole og han vil lære dem sand visdom. Et ydmygt liv i enkel, barnlig tillid, sand fromhed og sand kristendom vil effektivt påvirke medmennesker. Personer med høj uddannelse vil have en tendens til at stole mere på deres kundskaber end på Gud. Ofte prøver de på, ikke at lære Guds veje og kende, ved at kæmpe alvorligt med ham i bøn og ved i tro at gribe fat i hans løfter. De som er blevet salvet af Den Hellige Ånd vil arbejde i Kristi ånd. De vil forsøge at samtale med andre for at lære dem, at kende Gud og den han sendte, Jesus Kristus, for det betyder evigt liv. De vil blive levende breve som fortæller menneskene om verdens lys.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.