Review and Herald 19/07 1892

Kristi efterfølgeres privilegium. (konkluderet)

At han efter sin herligheds rigdom vil give jer, at I med kraft må styrkes ved hans Ånd i det indre menneske. Hvordan kan det være at så mange som bekender at have Kristi tro, ikke har styrke til at modstå fjendens fristelser? – Det er fordi de ikke er styrket med Åndens kraft i det indre menneske. Apostlen siger: ”I må blive rodfæstede og grundfæstede i kærlighed, så at I sammen med alle de hellige må kunne fatte, hvor stor bredden og længden og højden og dybden er, og kende Kristi kærlighed, som overgår al erkendelse, så I kan fyldes med hele Gudsfylde.” Hvis vi havde denne erfaring, ville vi vide noget om Golgatas kors. Vi vil vide at det betyder at få del i Kristus og hans lidelser. Kristi kærlighed vil tvinge dig, og selvom du ikke er i stand til at forklare hvordan Kristi kærlighed har varmet dit hjerte, vil du vise hans kærlighed i brændende iver for hans sag. Kristi kærlighed går ud over kundskab; menneskers sprog kan ikke udtrykke dens dybder. Det er en forrettighed for Guds bøn at kunne blive fyldt med hele Guds fylde. Men ham, som over al måde formår med sin kraft, der virker i os, at gøre langt ud over det, som vi beder om eller forstår, ham være ære i kirken og i Kristus Jesus gennem alle slægterne i evighedernes evighed. Ef 3,20-21.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.