The word of God is sure. I had asked, and I believed that I would be enabled to speak to the people. I selected a portion of Scripture; but when I rose to speak, it was taken from my mind, and I felt impressed to speak from the first chapter of second Peter. The Lord gave me special freedom in presenting the value of the grace of God. How much is his grace to be appreciated! The apostle says: "Grace and peace be multiplied unto you through the knowledge of God, and of Jesus our Lord, according as his divine power hath given unto us all things that pertain unto life and godliness, through the knowledge of him that hath called us to glory and virtue; whereby are given unto us exceeding great and precious promises; that by these ye might be partakers of the divine nature, having escaped the corruption that is in the world through lust."


Review and Herald 30/07 1895

Interessant erfaring i Australien.

Guds ord står fast. Jeg havde bedt og jeg troede at jeg ville være i stand til at tale til menigheden. Jeg havde udvalgt en tekst, men da jeg rejste mig for at tale, blev den borte for mig og jeg følte at jeg skulle bruge andet Peters brev kapitel et som tekst. Herren gav mig stor frimodighed til at tale om Guds uendelige store nåde. Hvor meget burde hans nåde ikke værdsættes! Apostlen siger: "Nåde og fred blive eder stadig rigere til del, idet I lærer Gud og vor Herre Jesus at kende. Alt, hvad der tjener til liv og gudsfrygt, har hans guddommelige magt skænket os gennem kundskab om ham, som kaldte os ved sin herlighed og guddomskraft, og derved har han også skænket os sine dyrebare og største forjættelser, for at I ved dem skal undfly fordærvelsen i verden, som skyldes det onde begær, og få del i guddommelig natur."

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.