We must have a knowledge of the Scriptures, that we may trace down the lines of prophecy, and understand the specifications given by the prophets, and by Christ and the apostles; that we may not be ignorant; but be able to see that the day is approaching, so that with increased zeal and effort, we may exhort one another to faithfulness, piety, and holiness. "For if we sin willfully after that we have received the knowledge of the truth, there remaineth no more sacrifice for sins." Here is a most solemn statement, and one which should often be presented to souls, to show them the danger of entering into sin after they have received a knowledge of the truth of God. We would warn men and women off this ground. All would do well to remember, when tempted to leave the straight path of right, that those who, having received a knowledge of the truth, apostatize, "sin willfully," transgress the law of God ("for sin is the transgression of the law"),--for such there remaineth no more a sacrifice for sin. "Cast not away therefore your confidence, which hath great recompense of reward. For ye have need of patience, that, after ye have done the will of God, ye might receive the promise. For yet a little while, and he that shall come will come, and will not tarry."


Review and Herald 31/07 1888

Kast ikke din tillid bort.

Vi må have kendskab til skriften, så vi kan følge profetiernes linjer og forstå de specificerede fremstillinger som profeterne har givet og som Kristus og apostlene har givet, for at vi ikke vil være uvidne, men at vi må kunne se, at dagen nærmer sig, så vi med forøget iver og alvor kan formane hverandre til at være tro, gudfrygtige og hellige. "For hvis vi bevist synder efter at vi har fået kendskab til sandheden, er der ikke længere noget synds tilgivelse." Her er en meget alvorsfuld udtalelse og en som ofte skulle fremføres for sjæle, for at vise dem faren ved at indlede sig på synd efter at de har fået kendskab til sandheden. Vi skulle advare mænd og kvinder mod den vej. Det vil gavne alle, når de fristes til af forlade sandhedens snævre vej, at huske på at de som har kendskab til sandheden, falder fra, "bevist synder," bryder Guds lov ("for synd er lovbrud"), for disse er der ingen synds tilgivelse. "Kast derfor ikke jeres tillid fra jer, den har stor belønning. For I har brug for tålmodighed, for at I, efter at I har gjort Guds vilje, vil modtage hans løfte. Endnu en lille stund og så vil han som skal komme, komme og han vil ikke vente."

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.