Review and Herald 23/08 1881

En arbejdende menighed

Sande kristne vil repræsentere Kristus i adfærd og karakter. De vil helliggøre sig selv gennem lydighed til sandheden, så at de folk de vil frelse kan påvirkes af deres Kristus-lignende karakter, og se en skønhed og harmoni i sandheden. Forkyndere og folk vil påvirke mere Kristus ved ydmyg, helliggjort og dydig livsførelse, end der kan gøres ved forkyndelse, hvor et gudfrygtig eksempel mangler. Jeg er bange for at mange ikke har iver og alvor til at søge Gud for sig selv, og selv vide at Kristus er formet hos dem i herlighedens håb. Hvis de får hjertearbejdet, han de hvis nogen spørger dem, give en grund for deres håb, i sagtmodighed og frygt. De gør det i sagtmodighed fordi Jesus døde for dem som syndere så de kan få evigt liv, fordi der ikke er nogen dydighed og godhed i dem. Hvert øjeblik er de afhængige af Kristus for denne store frelse. Hvis de ikke lader være med at fremstille deres tro, som er så dyrebar for dem, vil de overbevise ikke-troende på en sådan måde at de har sandheden. Visdommens sagtmodighed vil kunne ses i deres optræden. De får erfaring med at bygge på det sikre fundament, og vil kunne stå midt i de sidste dages farer. De renser deres sjæle gennem sandheden i uskrømtet kærlighed til brødre. Hengivelsens ild tændes i dem, og selvom der fjernes fra deres karaktertræk, kan være en hård proces, så vil de kunne klare den så vigtige prøve og trængsel for deres evige gode.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.