Review and Herald 19/09 1893

Nu er tiden inde til at hellige alt til Gud!

Der skal gøres et virkeligt missionsarbejde for dem, der bevæger sig i de højere kredse, og Kristi efterfølgere skal være Kristi sande repræsentanter, han, der skønt han var rig blev fattig for vor skyld, for at vi ved hans fattigdom kunne blive rige. De rige bør hellige alt til Gud, og den, som ved sandheden er helliget i legeme, sjæl og ånd, vil også hellige sin ejendom til Gud og blive et redskab, hvorved andre sjæle vil blive nået. I hans erfaring og eksempel vil det blive tydeligt, at Kristi nåde har magt til at overvinde begærlighed og havesyge, og den rige mand, der overgiver sit betroede gods til Gud, vil blive regnet for en tro tjener og kan vise andre den kendsgerning, at hver eneste krone, de har sparet sammen, er præget med Guds billede og indskrift. Han kan vise de rige sandheden, som den er i Jesus, og vise, at det var Gud, der gav ham evnen til at blive rig og velsignede hans foretagender med fremgang, for at han kunne vinde rigdom og med glæde anerkende det faktum, at talenterne ikke er hans egne, men Guds, som gav dem. Den velhavende mand, der virkelig er omvendt, kan gøre Kristi undervisning gældende over for sine velhavende brødre og vise dem, at deres rigdomme kun er sikre, når de er indsat i Himmelens bank.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.