Review and Herald 16/10 1888

Kundskab til Kristus og selvet fører til ydmyghed

Når I gør fremskridt i jeres kristne liv, vil I bestandig vokse op til det mål af vækst, hvor I kan rumme Kristi fylde. I vil gennem jeres erfaringer bevise, hvor lang og hvor bred, hvor dyb og hvor høj Guds kærlighed er, den, som overgår al erkendelse. I vil føle jeres egen uværdighed. I vil ikke føle tilskyndelse til at hævde, at I er fuldkomne, men kun til at prise jeres Frelsers fuldkommenhed. Jo mere gennemgribende og rige jeres erfaringer er om Jesus, med jo mere ydmyghed vil I betragte jer selv. Jo lavere du ligger for korsets fødder, des klarere og mere ophøjet vil dit begreb være af din Genløser. At elske Gud af hele sit hjerte og sin næste som sig selv er den sande helliggørelse. Omvendelse vil ifølge Bibelen føre til bestandig og blivende virksomhed, som vil være blottet for al egoisme, al selvforherligelse, og at pralende hævdelse af at være hellig. Hvis I virkelig er omvendt til Gud, vil I udøve en stærk og følelig påvirkning for sandheden. En forstandig viden om, hvad det vil sige at være kristen vil gøre jer til en velsignelse, hvor I end færdes. Om I så har én eller to eller fem talenter, så vil alt være viet til tjeneste for ham, som har overgivet dem i jeres varetægt, at du ikke må tage imod Guds nåde forgæves. Ifølge det lys og den kundskab vi har fået, skal vi være eksempler for andre. Vi skal have et greb på sandhed, og sandhedens Ophavsmand, så vi gøres til en kraft for godt i verden, og velsigne og ophøje dem omkring os.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.