Review and Herald 17/11 1891

Sandhedens lærer er den eneste sande opdrager

Genløsningens temaer er betydningsfulde, og det er kun dem, der er åndeligt indstillet, der kan erkende deres dybde og betydning. Det er vor sikkerhed, vort liv og vor glæde at dvæle ved frelsesplanens sandheder. Tro og bøn er nødvendige, for at vi skal kunne forstå Guds dybe sandheder. Vore sind er påvirkede af indskrænkede ideer, at vi kun opfanger et begrænset syn af den erfaring, som det er vort privilegium at have. Hvor lidt forstå vi af, hvad apostlenes bøn betød, da han sagde: ”At han efter sin herligheds rigdom vil give jer, at I med kraft må styrkes ved hans Ånd i det indre menneske, at Kristus må bo ved troen i jeres hjerter, og at I må blive rodfæstede og grundfæstede i kærlighed, så at I sammen med alle de hellige må kunne fatte, hvor stor bredden og længden og højden og dybden er, og kende Kristi kærlighed, som overgå al erkendelse, så I kan fyldes med hele Guds fylde. Men ham, som over al måde formår med sin kraft, der virker i os, at gøre langt ud over det, som vi beder om eller forstår, ham være ære i kirken og i Kristus Jesus gennem alle slægterne i evighedernes evighed! Amen.” Ef. 3, 16-21

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.