Review and Herald 15/12 1874

Tiende og gaver (Konkluderet)

Kom, o min sjæl, til Golgata! Se Guds Søns ydmyge liv. Han var en smerternes mand, prøvet i sygdom. Se hvor Han blev vanæret, hvor Han kæmpede i Getsemane og lær, hvad selvopofrelse er. Lider vi mangel? Det gjorde Himmelens Hjerte også. Men Hans fattigdom blev vor rigdom. Regnes vi blandt de rige? Han var evigt rig. Men Han ydmygede sig og blev fattig for at vi ved Hans fattigdom skulle blive rige. I Kristus har vi det fuldkomne eksempel på selvfornægtelse. Hans offer bestod ikke blot i at forlade de himmelske helligdomme. Af onde mennesker blev Han dømt som en forbryder og overgivet til at dø. Men det som knuste Hans hjerte var, at Han bar alverdens synd. Vi er nær ved endens tid, da Satan har stor vrede, fordi han ved, at hans tid er kort. Han arbejder med hele uretfærdighedens bedrag gennem dem, som fortabes. Kampen er overgivet til os af vor store Leder, for at vi skal føre den med mod og styrke. Vi gør ikke en tyvendedel af det, vi kunne gøre, hvis vi var virkelig vågne. Arbejdet hindres af magelighed og mangel på den selvopofrelsens ånd, som vor Frelser har givet os et så vidunderligt eksempel på i sit eget liv.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.