The question is not whether you see as your brother does on controverted points; but what spirit has characterized your actions? Have you an experience in close self-examination, in humbling the heart before God? Have you made it a practice of your life to confess your errors to God and to your brethren? All are liable to err; therefore the word of God tells us plainly how to correct and heal these mistakes. None can say that he never makes a mistake, that he never sinned at all; but it is important to consider what disposition you make of these wrongs. The apostle Paul made grievous mistakes, all the time thinking that he was doing God service; but when the Spirit of the Lord set the matter before him in its true light, he confessed his wrongdoing, and afterward acknowledged the great mercy of God in forgiving his transgression. You also may have done wrong, thinking you were perfectly right; but when time reveals your error, then it is your duty to humble the heart, and confess your sin. Fall on the Rock and be broken; then Jesus can give you a new heart, a new spirit.


Review and Herald 16/12 1890

Det er en pligt at bekende sig.

Spørgsmålet er ikke om du ser tingene som din bror i omstridte spørgsmål; men hvilken ånd der har kendetegnet dine handlinger? Kender du i din erfaring til selvransagelse, til at ydmyge dit hjerte for Gud? Har du gjort det til vane i dit liv at bekende dine fejl for din Gud og for dine brødre? Alle kan begå fejl; Derfor fortæller Guds Ord os klart, hvordan vi skal rette og hele disse fejlgreb. Ingen kan sige at han aldrig har gjort fejl, at han aldrig har syndet; men det er vigtigere at overveje hvilken tendens du gør dine fejl til. Apostlen Paulus gjorde alvorlige fejl, samtidigt med at han troede han gjorde Guds arbejde; men når Ånden åbenbarede sagen i dens rette lys, bekendte han sine fejl og vedkendte sig bagefter Guds store nåde ved at tilgive ham hans overtrædelse. Du har måske også gjort fejl ved at, tro at du havde fuldstændig ret, men når tiden åbenbarer din fejltagelse så er det din pligt at ydmyge hjertet og bekende din synd. Kast dig på klippen og bliv brudt, da kan Jesus give dig et nyt hjerte og en ny ånd.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.