Review and Herald 20/12 1892

Kristus vort håb

Hvorledes skal vi da kunne undslippe, hvis vi ikke bryder os om så stor en frelse? Hebr 2,3. Det er med fare for vore sjæle, at vi ser bort fra de beskrevne forhold under hvilke vi er kaldede til at arbejde på vor egen frelse. Det er kun gennem Kristus, som blev gjort til synd for os, at vi kan udvirke vor egne frelse, for det er Gud, der virker i os både at ville og at gøre til hans velbehag. Vi må samarbejde af hjertet med Gud, idet vi i tro griber fat i Jesu retfærdighed, som alene kan frelse os. Den eneste måde, som vi kan blive frelst på, er ved at blive arbejdere sammen med Gud. Det er gennem menneskets samarbejde med Gud, at den troende kan komme sejrende igennem denne verden. Vi vil ikke blive fundet uden skyld, hvis vi er tilfredse med at flyde oven på verdens strøm og overlade spørgsmålet om vor sjæles frelse til dem, der lærer menneskers traditioner og forlader sig på formodede beviser. Enhver sjæl bør sætte sig selv i arbejde med at udforske sandheden, som den er i Jesus og at lære den at kende ved selv at studere det sikre Guds Ord. Vi skal ikke spørge om, hvad det er populært at mene. Hvad siger broder A eller broder B? Eller noget andet menneske. Eller hvad siger fædrene? Men hvad siger Herren vor Gud med hensyn til sjælens frelse? Og når vi så har fundet ud af, hvad Skriften siger, lad os så handle efter det skrevne ord. Det, der er skrevet, er til vor undervisning, advarsel og trøst.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.