The Signs of the Times 31/07 1893

Vor evige skæbne afgøres af vor handlemåde her

Det er Guds nåde alene, som kan vitalisere og opfriske sjælen. Profetiens dyrebare sikre ord åbenbarer Kristi nådes rigdomme for dem, der søger sandheden. Guds ord er et åndeligt kornkammer, hvorfra sjælen kan modtage det, som vil være dens liv. Ved at granske Guds ord finder vi læresætninger, forskrifter, løfter, formaninger, tilskyndelser og opmuntrende ord, der vil imødegå nødssituationen i ethver menneskes sind. Her kan det Gudhengivne menneske blive grundigt udrustet til gode gerninger; for “Ethvert skrift, som er indblæst af Gud, er også gavnligt til at belære, til at irettesætte, til at genoprejse, til at optugte i retfærdighed.” ”Alt, hvad der forhen er skrevet, er jo skrevet, for at vi kan lære deraf, så vi ved udholdenhed og ved den trøst, skrifterne giver, kan bevare vort håb.” ”Men du, Guds menneske! fly alt dette og jag efter retfærdighed, gudsfrygt, troskab, kærlighed, udholdenhed, sagtmodighed; strid troens gode strid, grib det evige liv, som du er kaldet til og har bekendt dig til med den gode bekendelse i mange vidners nærværelse. . . . . bevar det, der er dig betroet, og vend dig bort fra den vanhellige, tomme snak og indvendingerne fra den »erkendelse«, der med urette kaldes således. Ved at bekende sig til den er nogle kommet bort fra troen.” ”Og ikke at lægge vægt på fabler og endeløse stamtavler, som snarere volder ordstrid end tjener Guds frelsesplan i troen. men det, som dette påbud skal sigte på, er kærlighed af et rent hjerte, af en god samvittighed og af en oprigtig tro. Dette er nogle kommet bort fra, og de har vendt sig til intetsigende snak, folk, som gerne vil være lærere i loven, skønt de ikke selv forstår, hverken hvad de siger, eller hvad de hævder så sikkert.” ”Og uimodsigeligt er denne gudsfrygtens hemmelighed stor:”

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.