The Signs of the Times 6/08 1885

Sandhedens kraft

”I er verdens lys,” siger Kristus. Derfor ”lad jeres lys skinne for mennesker så de kan se jeres gode gerninger, og ære jeres Fader som er i Himlen.” Ved Kristi dødblev himlens uvurderlige rigdomme udgydt til menneskeheden. Kan vi selv holde på så dyrebare rigdomme? Oh! vi bør opløfe den opstandne Frelser for folk, og fortælle dem hvilken dyrebar Genløser vi hr fundet. Vi er hans repræsentanter; lad os vandre vort kald værdigt. Grunden til at vi ikke har større indflydelse til at vinde sjæle til Kristus, er at vi ikke er ordets gørere. Når vi gør Kristi gerninger, når sandheden bliver et levende princip i sjælen, skal vi få kraft med Gud og mennesker. Andre vil få kendskab til os, at vi har været hos Jesus og lært af ham, og blot vor tilstedeværelse vil være en indflydelse til det gode. Vi skal ikke turde synde, så andre ikke følger vot tåbelige eksempel. »Drag bort fra dem, og skil jer ud, siger Herren, Og »rør ej noget urent, så vil jeg tage imod jer og være jer en Fader og I skal være mine sønner og døtre, siger Herren, den Almægtige.« Det Sande vidne siger: ”Jeg kender dine gerninger.” Lad os da passe på at vi ikke er halvhjertede kristne. Vi kan bringes i fuldkommen harmoni med Gud og hans sandhed; men der er meget at vi skal modsætte os. Vi bør ransge vore bibler, og lære hvad skriften sige med hensyn til vor pligt.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.