Youth Instructor 18/05 1893

Ord til de unge

Der har aldrig været nogen tid, hvor det var så vigtigt, at Kristi disciple skulle ransage Bibelen, som det nu er. Alle vegne møder man vildledende påvirkninger, og det er af afgørende betydning, at dum søger råd hos Jesus, din bedste ven.. . . David siger: ""Jeg gemmer dit ord i mit hjerte, for ikke at synde mod dig."" Hvor er der mange som lader sig lokke til at synde, fordi de ikke gennem bøn og studium af Guds ord har fattet syndens store syndighed og opdaget, hvordan de med standhaftighed kan modstå den. Når fristelsen kommer over dem, synes de ikke at være på vagt, men at være uvidende om fjendens påfund. Vi lever i farlige tider, og efterhånden som vi nærmer os afslutningen på jordens historie, vil der ikke være nogen tryghed for dem, som ikke er blevet vel bevandrede i Guds ord.. . . Alt, hvad der kan rokkes, vil blive rokket.. . . Guds børn er nået til det mest kritiske punkt af deres pilgrimsvandring, thi den ondes garn og faldgruber findes til alle sider. Og alligevel kan vi vandre trygt og ikke snuble under Herrens vejledning om det, som så tydeligt åbenbares i hans ord.. . . En røst fra Himmelen taler til os fra denne bogs blade."

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.