Youth Instructor 01/09 1873

Kristi liv, nr. 9 – Hans tilbagevenden fra Jerusalem

I Kristi liv finder vi det eneste sikre forbillede for alle børn og unge. Når børn har lyst til at gøre oprør mod forældrenes myndighed, så dømmes de ved deres Frelsers liv, han, som selv engang var et barn og var lydig mod sine forældre. Hvor er børn i dag en påfaldende modsætning hertil! De fleste unge lever kun for deres egne fornøjelser eller for at gøre indtryk på andre. Nogle forsøger at holde blændende taler for at tiltrække sig opmærksomhed. Nogle synes at mene, at man vil vurdere deres betydning efter deres udseende. De er meget nøjeregnende med deres klæder og anvender megen tid og mange penge til pynt for at gøre sig bemærket, mens de ikke får tid til og ikke interesserer sig for lønlig bøn. De forsømmer den indre prydelse, det smykke, som består i en sagtmodig og stille ånd, hvilket apostlen fortæller os, er meget værd i Guds øjne, Det evige øje kan ransage hjertet, og læse enhver mangel i karakteren. Han værtsætter ikke de unge for deres ydre udseene, men fra den godhed de har i hjertet, som kun kan vindes ved årvågenhed og bøn. Han følger dem i deres hjem, og han lægger mærke til deres opførsel over for deres forældre og familiekredsen. Hvis de er respektfulde, venlige, hengivne og virkelig veldannede, giver Gud sit bifald til dem, og deres karaktertræk skrives ned i Himlens bøger som værdifulde.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.